Anno

VERSENY - IDÉN 175 ÉVES A MAGYAR VASÚT
2021.04.04 08:14

A Budapest-Vác vasútvonal megnyitása után 175 évvel egy jubileumi, közös játékra hívjuk kollégáinkat.

Archív felvétel

Anno Anno

Az összekötő vasúti híd 145 éve

A harmadiknak átadott budapesti Duna-híd sohasem kapott rendes nevet, nem került képeslapokra, és háromszor építették át.

A modell

Mozdony Anno

Az első magyar gőzmozdony kalandos története

Érdemes megemlékezni arról az első hazai gyártású mozdonyról, amely valójában egy modell volt, mégis működése alapján teljes értékű vasúti járműnek tekinthető.

Mechwart András

Anno Anno

Mechwart Andrásra emlékezünk

Mechwart András gépészmérnök, a magyar ipartörténet egyik legkiemelkedőbb képviselője, a magyarországi villamosipar elindítója. Ki volt ez az ember?

Emléktábla

Szombathely Anno

125 éves a Szombathelyi Üzletigazgatóság

A Szombathelyi Üzletigazgatóság megalakulásának 125. évfordulójának alkalmából emléktáblát avattak az igazgatósági épület folyosóján, ami előtt az egykori és a jelenlegi vezető, Szabó Imre és Lukács György mondott köszöntőt.

A felújított Aranyvonat

Anno Anno

Volt egyszer egy Aranyvonat

1938. május 31-én különleges vonat indult a Nyugati pályaudvarról Esztergomba, utasainak többsége egyházi személy volt.

Mikó Imre

TürténeleMegemlékezés Anno

Hídvégi Gróf Mikó Imre

A Magyar Királyi Államvasutak alapítója, Hídvégi Gróf Mikó Imre, akit „Erdély Széchenyije”- ként is emlegetnek.

Hatvan állomás

HatvanÁllomás Anno

Határállomás az ország közepén

Amikor 1846. július 15-én megindult az első hazai vonat Pestről, mindenki tudta, hogy Vác csak az ideiglenes végállomása, a „valódi” majd Pozsonyon keresztül Bécs lesz. Utazzanak velünk a történelemben vonattal a Dunakanyarban.

Hatvan

HatvanÁllomásTörténelem Anno

Vasútállomás Hatvanban

Amióta a vasúti közlekedés létezik, a társaságok célkitűzései közt a gyorsaság és a kényelem a legfontosabbak közé tartozott, a vasúti állomásépületek szerepe is teljesen más volt.