Anno Anno

Mechwart Andrásra emlékezünk
2020.12.11 11:03

Mechwart András gépészmérnök, a magyar ipartörténet egyik legkiemelkedőbb képviselője, a magyarországi villamosipar elindítója. Ki volt ez az ember?

Emléktábla

Szombathely Anno

125 éves a Szombathelyi Üzletigazgatóság

A Szombathelyi Üzletigazgatóság megalakulásának 125. évfordulójának alkalmából emléktáblát avattak az igazgatósági épület folyosóján, ami előtt az egykori és a jelenlegi vezető, Szabó Imre és Lukács György mondott köszöntőt.

A felújított Aranyvonat

Anno Anno

Volt egyszer egy Aranyvonat

1938. május 31-én különleges vonat indult a Nyugati pályaudvarról Esztergomba, utasainak többsége egyházi személy volt.

Mikó Imre

TürténeleMegemlékezés Anno

Hídvégi Gróf Mikó Imre

A Magyar Királyi Államvasutak alapítója, Hídvégi Gróf Mikó Imre, akit „Erdély Széchenyije”- ként is emlegetnek.

Hatvan állomás

HatvanÁllomás Anno

Határállomás az ország közepén

Amikor 1846. július 15-én megindult az első hazai vonat Pestről, mindenki tudta, hogy Vác csak az ideiglenes végállomása, a „valódi” majd Pozsonyon keresztül Bécs lesz. Utazzanak velünk a történelemben vonattal a Dunakanyarban.

Hatvan

HatvanÁllomásTörténelem Anno

Vasútállomás Hatvanban

Amióta a vasúti közlekedés létezik, a társaságok célkitűzései közt a gyorsaság és a kényelem a legfontosabbak közé tartozott, a vasúti állomásépületek szerepe is teljesen más volt.

Indóház

Anno Anno

A sínbusz és a szupergőzös

Ha a magyar vasút harmincas évekbeli teljesítménye kerül szóba, a leggyakrabban a Kandó-féle villamosmozdony forgalomba állítása jut az eszünkbe. Pedig abban az évtizedben a hagyományos vasúti vontatás területein is csúcsteljesítmények születtek idehaza.

269-es gőzmozdony

gőzmozdony Anno

A 269-es pályaszámú gőzmozdony

A MÁV III. osztályú, 269-es pályaszámú mozdonya az egész világon egyedülálló, hiszen a sorozatból viszonylag sokat építettek, a típusból mégis csak ez az egy példány maradt meg.

Komárom

Komárom Anno

Egy város, két város - Komárom és a vasút

Komáromra viszonylag későn érkezett meg a vasút, ellenben a túlparton – ahol alig éltek – már az 1860-as évek elején csomópont létesült.