Célunk az egységes menetrend megteremtése

interjú Hírvonal

2023.07.19 13:53
szerző: Putsay Gábor

A Volánbusz Szolgáltatás-menedzsment Igazgatóságát vezeti Szalayné Kotroczó Eszter, aki a Vasutasnapon vette át a MÁV-VOLÁN-csoport legmagasabb szintű kitűntetését, a Közösségi Közlekedésért Díjat. Vele beszélgettünk a munkájáról, többek között a csoporton belüli együttműködésről.

 

Mióta dolgozik a Volánbusznál, számított erre a rangos kitűntetésre?

A társasághoz 2004-ben léptem be, eddig több szakterületen dolgoztam. Nagyon örültem a díjnak, megtiszteltetés számomra, jól esett a csoportszintű kitüntetés. Az elmúlt időszakban nagyon sok volt a feladat a vállalatcsoportnál, ezeket a kollégáimmal együtt sikerrel teljesítettük.

Szolgáltatás-menedzsment igazgatóként mi a feladata?

A Volánbusz Forgalmi és Kereskedelmi Főigazgatóságán működik a Szolgáltatás-menedzsment Igazgatóság, amit vezetek. Négy szakterület tartozik hozzánk, az értékesítés, utastájékoztatás, szolgáltatásfelügyelet és a szolgáltatásszervezés. Támogató szakterületként dolgozunk, elsődleges feladatunk, hogy minél zökkenőmentesebb legyen a forgalom lebonyolítása. Elkészítjük a menetrendet, az autóbuszok közlekedési rendjét, mi felelünk az utastájékoztatásért, az értékesítési folyamatok és a forgalmi működés felügyeletéért. Rendkívül komoly feladat volt a MÁV-VOLÁN-csoporton belül az új vármegye- és országbérlet bevezetése, ennek előkészítését koordináltuk a Volánbuszon belül, biztosítjuk, hogy az értékesítés minden csatornán zökkenőmentes legyen. Ehhez viszont szükség volt a cégcsoporton belüli együttműködésre, ami nagyon hatékonyan működött.

Véleménye szerint milyen újdonságot hozott a közlekedésben az új bérlet?

Ez az első igazi közös intermodális díjtermék, a MÁV-VOLÁN-csoport sikerrel vezette be a piacra, az utasok kedvelik. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy május eleje óta több, mint 1 millió 150 ezret értékesített a cégcsoport. Lényeges az is, hogy regisztráljuk az eladásokat, nyomon tudjuk követni a bevételek alakulását és a szolgáltatók közötti megoszlását, továbbá azt is, hogy mely viszonylatokban veszik igénybe a bérletet az utasok. Az értékesítésben is nagyon komoly az együttműködés csoportszinten, hiszen a Volánbusz bizonyos pénztáraiban a MÁV-START jegyértékesítő gépeit működtetjük.

Milyen közös projekten dolgoznak jelenleg?

Az értékesítési folyamatok harmonizációja mellett még előttünk áll az egységes menetrendi adatbázis és -kereső megteremtése, bevezetése. Reméljük, hogy év végéig, vagy a jövő év elejéig ez megvalósul. A lényeg, hogy egységes szolgáltatást vehessenek igénybe az utasok a MÁV-VOLÁN-csoporton belül, ne külön felületen kelljen keresniük a menetrendet vagy menetjegyet váltaniuk. Igyekszünk ezt a folyamatot elősegíteni, és nagyon jó a leányvállalaton belül a kollégák közötti együttműködés.

Hogyan értékeli a Volánbusz járműparkjának látványos megújulását?

Rendkívül fontos, hogy már országos szinten korszerű, kényelmes és környezetbarát járművekkel tudjuk kiszolgálni utasainkat. A flotta jelentős része megújult, ez azért is lényeges, mert amikor a Volánbusznál elkezdtem dolgozni, ez közel sem volt így. Hiába próbáljuk bármilyen intenzív kommunikációval és PR-tevékenységgel meggyőzni az egyéni közlekedőket, hogy a Volánbuszt válasszák, ha a szolgáltatást megtestesítő járművek nem felelnek meg a kor elvárásainak. Ugyanakkor az autósok számára is csábító lehet, ha elhalad mellettük egy korszerű és szép távolsági autóbusz, talán átgondolják, hogy jó alternatíva lehet egy ilyen kényelmes járművel utazni.