Online ülésezett a TSZKT-RZD-MÁV munkacsoport

Nemzetközi Hírvonal

2021.10.21 10:33
szerző: MÁV Nemzetközi kapcsolatok igazgatóság

A koronavírus okozta világjárvány és az utazási korlátozások miatt 2021. október 13-án online formában került sor a Transzeurázsiai Szállítások Koordinációs Tanácsa (TSZKT), az Orosz Vasutak (RZD) és a MÁV által létrehozott fórum ülésére.

 Az eseményen közel ötven fő vett részt, ami bizonyítja, hogy a piaci szereplők elkötelezettek az Európa és Ázsia közötti vasúti árufuvarozások fellendítésében, további forgalmak vasútra terelésében, kihasználva a magyarországi tranzitálási és logisztikai lehetőségeket, a záhonyi átrakókörzet kapacitásait.   A munkacsoport társelnöke, a MÁV Zrt. küldöttségének vezetője Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes, a TSZKT részéről Gennady Bessonov főtitkár volt.  A munkában részt vettek az eurázsiai árufuvarozásokban érdekelt vasútvállalatok, szállítmányozók és terminálok képviselői: a CER Cargo Holding, az East-West Zrt., az LTE Hungária Kft., a MÁV-REC Kft., az MMV Zrt., a PKP Cargo International, az RCH Zrt. és a Záhony-Port Zrt. A munkába bekapcsolódtak az RZD Logistics, a TransContainer, a UTLC ERA, a Hupac Intermodal, az Asstra Forwarding AG, a FESCO Group, az Interrail Service vezető munkatársai, de jelen volt az Ukrán Vasút (UZ) képviselője is.  

Virág István vezérigazgató-helyettes hozzászólásában hangsúlyozta a munkacsoport tevékenységének fontosságát, figyelemmel a növekvő eurázsiai áruvolumenre, ami megalapozza azt a célkitűzést, hogy Magyarország Közép-Európa árufuvarozási, logisztikai és elosztó központjává váljon. Kiemelte továbbá az elmúlt években végrehajtott infrastruktúrafejlesztések, valamint a következő 10-15 évben tervezett mintegy 6000 milliárd forintos kötöttpályás beruházások jelentőségét is.

Az ülésen Gubik László, a Záhony-Port Zrt. vezérigazgatója prezentációban bemutatta az átrakókörzet lehetőségeit, a tervezett fejlesztéseket. Az RZD Logistics Európa ügyvezető igazgatója, Julia Kosolapova rámutatott arra, hogy a meglévő útvonalak túlterheltsége miatt Záhony alternatív útvonalként működhet a dél-európai és egyéb közép-európai rendeltetésű fuvarok kapcsán. Tálosi János, az East-West Zrt. vezérigazgatója részletes információkkal szolgált a Fényeslitkén épülő új konténerterminálról, Csomós Norbert, a CELIZ konzorcium ügyvezetője pedig a térségben tervezett logisztikai célú beruházásokról és a fuvarozási lehetőségekről tájékoztatta a résztvevőket. Az LTE Hungária Kft., a Hupac Intermodal és a TransContainer képviselői cégük tevékenységéről, az eurázsiai konténerfuvarozások helyzetéről informálták a hallgatóságot.

Zárszavában Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a MÁV Zrt. mindent megtesz a vasúti közlekedés versenyképességének növelése érdekében, prioritásként kezelve a pályahálózat karbantartását és fejlesztését, vonzó pályahasználati feltételek kialakítását.