230 tisztet avattak az idei Vasutasnapon

vállalatcsoport Jeles napok

2022.07.14 09:26
szerző: MÁV KIG

A 72. Vasutasnap egy új kezdet ünnepélyes megnyitójának is tekinthető, hiszen – a MÁV-Volán egybeolvadásának köszönhetően – a Tisztavatás és az elismerések átadásának hagyományos szertartásában is felfedezhettünk újdonságokat, hiszen idén először volánbuszos forgalmi tiszteket is felavathattak.

A felsőfokú tisztek idén is a MÁV Szimfonikusok kíséretére vonultak be a Vasúttörténeti Park feldíszített Orient-csarnokába a büszke családtagok, valamint a MÁV-Volán-csoport és a közlekedési ágazat vezetőinek nézőközönsége előtt. A színpadon 13 tanfolyam 230 frissen végzett tisztje mondta egyszerre a szolgálati fogadalomtételt, hogy munkájukat lelkiismeretesen és a legjobb tudásuk szerint fogják végezni. A tisztek eddigi szolgálatukkal és mostani fogadalmukkal is alátámasztották elhivatottságukat és azt, hogy a vasutas szakma több mint 170 év után is vonzó, értékes és jövőbe mutató. A Baross Gábor Oktatási Központban idén 230 avatandó tiszt 13 különböző vasúti témájú felsőfokú tanfolyamokon végezte tanulmányait, és tett fogadalmat a Tisztavatáson. Külön megjutalmazták az öt kitűnő eredménnyel végzett tisztet, majd a BGOK zászlójára felkerültek az új szalagok is.

A 72. Vasutasnapon miniszteri elismeréseket is átadtak a közlekedési szektorban dolgozóknak. 

Miniszteri Elismerő Oklevélben részesült:

Aczél István

vasútszabályozási referens

Technológiai és Ipari Minisztérium, Vasúti Hatósági Főosztály

Aczél István pályafutását a Magyar Államvasútnál kezdte 1978. augusztus 14-én. 1994. április 15-én lépett be a Hatóság jogelődjéhez, a Közlekedési Főfelügyelethez. Vasútszabályozási referensként 2011. április 16-tól dolgozik, feladata a vasúti társaságok által készített, a vasúti közlekedés biztonságával összefüggő belső társasági utasítások jóváhagyása, továbbá a vasúti járművezetők hatósági vizsgáztatása. A Magyar Államvasutak Zrt-nél az üzemeltetési-, és oktatási területen megszerzett, magas színvonalú ismereteit eredményesen alkalmazza a vasúti hatósági feladatellátása során. A vasúti szakma iránti elkötelezettségét számos esetben bizonyította.

Bogdán András

Műszaki igazgató

MÁV Rail Tours Kft., járműfenntartás

Bogdán András 1979-ben mérnök gyakornokként kezdte a vasúti szolgálatot. 43 éve hűséges a vállalatcsoporthoz. A hosszú évek alatt nemcsak végezte, irányította a munkákat, hanem szakmailag oktatta is a munkatársakat. A vasútnál töltött évek során megszerzett minden olyan szakképesítést (vasúti tiszt, mozdonyvezető, vasútszakmai oktató, vizsgabiztos), melyeket a gyakorlatban is alkalmazott. Szakmai tudását vezetői, munkatársai mindig elismerték, tudását igyekezett a fiatalabb generációnak is átadni.

Csáky Attila

menetrendtervező

VPE Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft.

Csáky Attila 2010. óta oszlopos tagja a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. menetrendszerkesztést végző csoportjának. Szakmai alázata, tanulása és kitartása nemcsak az operatív feladatellátásában, hanem az elmúlt években már a nemzetközi szervezetek munkacsoportjaiban is kiváló szakértelemmel, magas színvonalon képviseli a VPE Kft-t. Rövid határidővel képes volt a Hódmezővásárhely-Szeged vasútvillamoshoz kapcsolódóan a VPE hatáskörébe került feladatokat átlátni. Feladata a kapacitás-elosztási eljárásrend kidolgozása, egyeztetése és dokumentált átültetése a gyakorlatba volt, melyet az elvárható  minőségen felül teljesített. Alapfeladatain túl részt vállal az Amber vasúti korridor munkájában is. Tevékenységét meghatározza a vasút versenyképességének és az ügyfelek elégedettségének növelése.

Csizmár-Csomós Anna

projektvezető

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., Vasútfejlesztési Igazgatóság, V5 Projektiroda

Csizmár-Csomós Anna szerkezetépítő mérnök, elhivatott hidász szakember.  Híd és műtárgytervezésben szerzett tapasztalatokat követően 2016-tól dolgozik a NIF Zrt-nél. Projektvezetőként elsődleges feladata a Déli összekötő vasúti híd felújításának és kapacitásbővítésének teljeskörű előkészítése és megvalósítása. Alaposságának, kiváló projektmenedzseri és szervezési képességeinek köszönhetően a rá bízott beruházás ütemterv szerint halad. Szintén jelentős szerepet vállalt projektvezetőként, az összekötő Duna-hídhoz kapcsolódó Déli Körvasút beruházás előkészítésében, és a szükséges tervek elkészítésében is, munkája az ország legforgalmasabb vasútvonalának fejlesztését indította el.

Elizek Dalma

légiforgalmi referens

Technológiai és Ipari Minisztérium, Léginavigációs és Repülőtéri Hatósági Főosztály

Elizek Dalma proaktív hozzáállása révén kiemelkedő teljesítményt nyújtott azóta, amióta alkalmazásban van a tárcánál. Dalma példaértékű magatartásról tett tanúbizonyságot az elmúlt időszak nehézségei által szült extrém helyzetekben, segítve Magyarország közreműködését a humanitárius mentesítések engedélyezése során. Innovatív megoldási javaslatai révén ösztönzőleg hat környezetére. Munkatársai és az általa felügyelt szervezetekkel való kapcsolattartás során folyamatos fejlődésre inspiráló környezetet alakított ki és tart fenn jelenleg is.

Kameniczky Ákos Péter

forgalmi és kereskedelmi főigazgató

VOLÁNBUSZ Zrt.

A VOLÁNBUSZ Zrt. szakmai irányítójaként több mint egy évtizede végzi kiemelkedően munkáját. A mindenkori egységes menetrendi felhívásnak megfelelően, a közlekedési alágazatok közötti munkamegosztásra különös tekintettel közreműködője és irányítója az eredményes munkának, a közösségi közlekedés volumenének megtartása, illetve növelése érdekében. Fontos szerepet játszott a Volánok egybeolvadásának, valamint a MÁV és a VOLÁNBUSZ egységesítési folyamatának lebonyolításában. Kiemelt szervezési munkát végzett a Volánbuszra háruló egyéb, különleges feladatok lebonyolításában. Ilyenek voltak a budapesti vizes világbajnokság, az Eukarisztikus Világ Találkozó, a Vadászati Világkiállítás és még több más jelentős esemény személyszállítási kiszolgálása is. Részt vállalt árvízi, különleges időjárási és a bevándorlással összefüggésben jelentkező szállítási feladatok megoldásában. Kiemelkedő szervezői és irányítói munkája a társaság életében megkérdőjelezhetetlen.  

Kátai Attila

művezető

MÁV VAGON Kft., Szolnok Területi Központ, IC gyártás szervezeti egysége

Tevékenyen részt vett az M44-es, M41-es, M62-es sorozatú mozdonyok és a Bz motorkocsik remotorizációs és korszerűsítési munkálatainak irányításában és kialakításában. 2004.-ben személyesen irányította a Litvániai Vilniusban a 2M62-es sorozatú litván remotorizációs mozdonyok csőszerelési munkálatait. Munkáját mindig magas színvonalon, pontosan végezte. Vezető szerepet játszott az új konstrukciók kialakításában.

Kovács László

vasúti jármű referens

Technológiai és Ipari Minisztérium, Vasúti Hatósági Főosztály

Kovács László 2006. márciusától a vasúti hatóság oszlopos tagja, a helyi közforgalmú vasúti járművek kiemelkedő szakértője. Hatósági ügyintézői feladatai közé tartozik a vasúti járművek elvi előzetes, előzetes- és típusengedélyének, üzembehelyezési engedélyének, hatósági jelzésének kiadása, visszavonása, és felülvizsgálata, és ezen eljárásokhoz kapcsolódóan az üzemeltetési, műszaki és biztonsági előírások ellenőrzése, amely feladatot kiemelkedő mérnöki tudással végzi. Szaktudásával, szorgalmával és emberi tartásával a vasúti szakma elismert egyénisége. Szerény, vezetőivel szemben lojális, és munkatársai irányában segítőkész.

Munkácsi Anikó

vasúti közlekedési szakértő

KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft., Személyszállítási Közszolgáltatási Igazgatóság, Közszolgáltatási Központ, Északkelet-magyarországi Közlekedésszervező Iroda

Munkácsi Anikó nagy tapasztalatokkal rendelkező vasúti szakember, aki a MÁV-nál kezdte pályafutását, ahol 20 éven át dolgozott. 2007-től, a közlekedésszervező irodahálózat megalakulásától kezdve a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. debreceni területi irodájának vasúti szakértőjeként tevékenykedik. Szakterületének kiváló ismerője, számos javaslat, fejlesztés megfogalmazója. Kiemelkedően használja fel szakmai, gyakorlati tapasztalatát mindennapi munkája során. Vezetőit, munkatársait hatékonyan segíti, tudását folyamatosan fejleszti. Szakmai partnereivel, kollégáival kiváló kapcsolatot ápol.  

Rabócz Bence

légiforgalmi referens

Technológiai és Ipari Minisztérium, Léginavigációs és Repülőtéri Hatósági Főosztály

Rabócz Bence a légügyi hatóság légiforgalmi szakértőjeként kiemelkedő minőségű munkájával látja el a léginavigációs szolgáltatók felügyeletét. Az osztály feladatrendszerében több területet is felölelő szakismerete kiemelkedő. Munkatársai és az általa felügyelt szervezetekkel való kapcsolattartás során, folyamatos fejlődésre inspiráló környezetet alakított ki és tart fenn jelenleg is. Példaértékű magatartásról tett tanúbizonyságot az elmúlt időszak nehézségei általi helyzetekben, segítve Magyarország közreműködését a humanitárius mentesítések engedélyezése során.

Szénási György

gépészeti vezető mérnök

Magyar Közút Nonprofit Zrt. Békés Megyei Igazgatóság Üzemeltetési és Fenntartási Osztály

Szénási György 35 éve dolgozik a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Békés Megyei Igazgatóságán. Kiváló felkészültségével jelenleg a társaság útüzemeltetési tevékenységéhez szükséges kisgépek, gépek, gépjárművek, jelzőberendezések karbantartásának és javításának irányítását végzi. Az elmúlt időszakban különböző pozíciókban bizonyította kiemelkedő alkalmasságát, egészen a pályakezdéskor betöltött szerelő munkakörtől, a jelenleg is betöltött gépészeti vezető mérnök pozícióig. Munkáját mindmáig a precizitás, a magas szakmai hozzáértés és elhivatottság jellemzi.

Tóth Erika

üzletszabályozási és menetkedvezményi koordinátor

MÁV-START Zrt., Értékesítési Igazgatóság

Pályafutását 1983-ban forgalmi területen kezdte, majd a kereskedelmi területen pénztárban és területi személyfuvarozási értékesítőként folytatatta. Az Üzletszabályozási, díjszabási és menetkedvezményi területen 2005 óta dolgozik. A MÁV-START megalakulása óta, 15 éve felel az üzletszabályozási és menetkedvezményi terület működéséért, a személyszállítási üzletszabályzat, díjszabások, díjszabási rendelkezések kialakításáért, kiadásáért, valamint a menetkedvezményi ügyekért, ezek jogszabályi megfeleléséért. Vezetésével került kidolgozásra az első magyarországi villamosvasút (TramTrain) üzletszabályzata, aminek megalkotása során a helyi és helyközi személyszállítás speciális, sokszor egymástól teljesen eltérő adottságait figyelembe véve, a rájuk vonatkozó jogszabályok alapján járt el. Munkáját precízen, a mindenkori jogszabályok által megszabott kereteken belül, a vállalati- és utasérdekek egyformán történő figyelembe vételével végzi.

Közlekedésért Érdemérmet vehetnek át:

Chikán Gábor András

balesetvizsgáló

Technológiai és Ipari Minisztérium, Közlekedésbiztonsági Szervezet

Chikán Gábor András az egyetem elvégzése óta, már több, mint két évtizede folyamatosan a vasúti területen dolgozik. A Kisvasutak Baráti Köre Egyesületének alapító tagja, amelynek két éven át alelnöke is volt. A nevéhez fűződik több, az erdei vasutak számára összeállított szabályzat elkészítése is. 2008 nyara óta a KBSZ alkalmazásában áll, ahol ez alatt az idő alatt több mint száz esemény vizsgálatában vett részt a vizsgálóbizottság vezetőjeként. Magas szintű informatikai tudását felhasználva készítette el és üzemelteti a KBSZ eseménybejelentő rendszerét is. Munkája mellett folyamatosan részt vesz az utánpótlás képzésében, a fiatalabb kollégák oktatásában és felkészítésében is. Kollégáival segítőkész, a feladatok elvégzéséhez való hozzáállása példaértékű.

Dr. Mándoki Péter

egyetemi docens, dékánhelyettes, tanszékvezető

Budapesti Műszaki és Gazdatástudományi Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar Vasúti Járművek és Járműrendszeranalízis Tanszék

Tevékenysége szorosan összefügg a közlekedési folyamatok kutatásával. Elsősorban a városi és elővárosi közlekedési terület, valamint a vasúti közlekedés technológiája tartoznak fő kutatási területei közé. Az egyetemi oktatás széles spektrumában részt vett. Kezdve a középiskolai, közlekedésszakmát népszerűsítő előadásokon, az egyetemi oktatás valamennyi szintjéig bezárólag. BSc, MSc, PhD képzés, szakmérnökképzés, szakmérnöki képzés mind a feladatai közé tartozik. Emellett kutatási tevékenysége is szorosan a közlekedéshez kötődik. Számos külső, ipari megbízást is végez.  Feladatait szakértelemmel, kitartóan, nagy munkabírással végzi. Közlekedési szakma iránti elköteleződése megkérdőjelezhetetlen.

Pósalaki László

pályahálózat-kapacitás gazdálkodási osztály osztályvezetője, cégvezető

VPE Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft.

Pósalaki László a VPE Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft-nél 2006. novembere óta vállalt aktívan részt a kapacitás-elosztási alaptevékenységet támogató munkaszervezet alakításában, a jogszabályban rögzített feladatok adaptálásában és a határidőre történő megvalósításukban. Munkáját maximális odafigyeléssel végzi, a cég 2008. évi átszervezése óta a Pályahálózat-kapacitás Gazdálkodási Osztály vezetője, 2012-től a VPE Kft. cégvezetője. A 2008. év során a pályavasutaktól VPE-hez történő menetrendszerkesztői tevékenység munkafolyamatai VPE-n belüli gyakorlati megvalósításának motorja, több alkalommal volt lehetősége a vasútszakmai fórumokon tanácsadást, szakmai segítséget nyújtani.

Rusznák András

területi forgalmi osztályvezető

MÁV Zrt. Pályaműködtetési Vezérigazgató-Helyettesi Szervezet Pályavasúti Területi Igazgatóság Debrecen Területi Forgalmi Osztály

Rusznák András a MÁV szolgálatában eltöltött hosszú évtizedek alatt mindvégig vezető szerepet vállalt a záhonyi térség életében. Szakértelmét mind a hazai, mind nemzetközi téren elismerik. Szívügyeként tekint e térség lehetőségeinek feltárására, fellendítésére. Minden erre irányuló kezdeményezésnek az élére áll, a legjobb szakmai tudása mellett támogatja.

Szabóné Dr. Tóth Annamária

gépjármű-közlekedési referens

Technológiai és Ipari Minisztérium, Gépjármű-közlekedési és Vasúti Szabályozási Főosztály

Szabóné dr. Tóth Annamária 2001 óta dolgozik a közlekedésért felelős tárcánál. Problémamegoldó, elemző és koordinációs képességei révén feladatait kiemelkedő hatékonysággal látja el. Munkája és 20 éves szakmai tapasztalata elengedhetetlen a gépjármű-közlekedési szakterület működtetése szempontjából. Gondoskodik a gépjármű-közlekedés terén szükséges szabályozások pontos, precíz előkészítésével kapcsolatos feladatokról. Angol és német nyelvismeretének, valamint jogi és gépjármű-közlekedési területen szerzett szaktudásának köszönhetően nemzetközi területen is kimagasló teljesítményt nyújt a – több mint 40 országgal fennálló – nemzetközi bilaterális és multilaterális kapcsolataink tekintetében.

Telekesi Tibor

kutatóközpont-vezető

KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft., Fenntartható Közlekedés Kutatóközpont

2009 óta a KTI alkalmazásban áll. Kezdetben tudományos munkatársként kutatói feladatokat ellátva segítette a szakminisztérium működését, de önálló kutatásként a megújuló energiák közlekedési felhasználásának előre mozdításában is kiemelkedő munkát végzett. Aktívan részt vett a Jedlik Ányos Klaszter munkájában, segítve az elektromos autózás hazai elterjesztését. Gazdaságos gépjárművezetés (eco-driving) kutatási területen is tevékenykedett. Az évek múlásával előbb helyettesként, 4 éve pedig kutatóközpont-vezetőként látja el a közúti közlekedési feladatok koordinálását. A közlekedés energetika és környezetvédelmi feladatok mellett több mint 3 éve irányítása alatt készülnek Magyarország nagyforgalmú közúti és vasúti stratégiai zajtérképei és intézkedési terve is.

Végh Krisztina

tanúsítási igazgató

KTI - Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft., Tanúsítási Igazgatóság

Előremutató gondolkodásmódjával, munkájával és precizitásával, vasút iránti szakmai elhivatottságával nagyban hozzájárul a KTI szakmai sikereihez a vasúti tanúsítás szakterületén. Eredményesen kapcsolja össze és harmonizálja az infrastruktúra, távközlési és közlekedéstudományi szakterületeket, sikeresen képviseli a közlekedéstudomány multidiszciplináris szemléletmódját.

Vörös Anita

útvonalengedélyezési vezető

Magyar Közút Nonprofit Zrt., Úthálózatvédelmi Osztály

Az útvonalengedélyezési terület vezetőjeként több éve folyamatosan kimagasló szakmai munkát végez. Kkoordinálja a terület tevékenységét, gondoskodik az egységes és magas színvonalú munka fenntartásáért, valamint szorosan együttműködik a szakterületekkel, a hatósággal, társszervezetekkel, a fuvarozói társaságok képviselőivel, az útvagyon védelme és a közlekedésbiztonság szavatolása érdekében.  2017-ben jelentős szerepet vállalt a túlsúlyos- és túlméretes járművek közlekedését szabályozó NFM rendelet megalkotásában és a részletek kidolgozásában.

Weidinger Antal

irodavezető

KTI - Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft., Személyszállítási és Közszolgáltatási Igazgatóság, Közszolgáltatási Központ, Dél-dunántúli Közlekedésszervező Iroda

Dr. Weidinger Antal jogi végzettséggel rendelkező szakember, évtizedek óta a közlekedési szakterület különböző szervezeteinek vezetőjeként tevékenykedett. Munkássága során kiemelkedő területek közé tartozott a hatósági és közlekedésszervezői feladatok koordinálása, amely szakterületeken kiemelkedő teljesítményt nyújtott Baranya megyében, illetve tágabb környezetében a Dél-Dunántúlon egyaránt. Hivatása mellett civilként is több területen és több funkcióban szolgálja a közlekedés ügyeit.

Wildanger Gabriella Beáta

beszerzési osztályvezető

Magyar Közút Nonprofit Zrt., Ellátási és beszerzési igazgatóság

24 éve dolgozik a Magyar Közút és jogelődjei alkalmazásában, mely idő alatt mind beosztottként, mind vezetőként eredményes, példamutató munkát végzett. Az üzemeltetési területen kezdett építőmérnökként dolgozni, majd üzemeltetési osztályvezetőként koordinálta Baranya megye mérnökségeit. A központosított beszerzési szervezet kialakításában, beszerzési üzleti folyamatok megújításában, ehhez kapcsolódóan az új (SAP) vállalatirányítási rendszer kialakításával összefüggésben vezető szerepet töltött be.

Baross Gábor Díjat, legmagasabb miniszteri szintű kitüntetést vehet át:

Tóth András

osztályvezető

Technológiai és Ipari Minisztérium, Vasúti Infrastruktúra Főosztály

1992 óta dolgozik a minisztériumban és annak jogelődeinél, már hosszú ideje osztályvezetői beosztásban. Munkáját jó felkészültséggel, különös gondossággal, magas színvonalon látja el. Kiemelkedő szerepe volt az ETCS 2 (egységes európai vonatbefolyásoló rendszer) kiépítésének megvalósításában, valamint a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakasz korszerűsítésének előkészítésében.