Anno Hírvonal

160 éves a dél-balatoni vasútvonal
2021.04.07 11:39

Évfordulókban bővelkedik idén a magyar vasút. 160 éve, hogy a Déli Vaspálya Társaság átadta a forgalomnak a Buda–Nagykanizsa vasútvonalat.

Archív felvétel

Anno Anno

Az összekötő vasúti híd 145 éve

A harmadiknak átadott budapesti Duna-híd sohasem kapott rendes nevet, nem került képeslapokra, és háromszor építették át.

Forrás: Közlekedési Múzeum

Anno Hírvonal

Különleges vasúti járművek

Megérkezett az első öt különleges vasúti jármű a Vasúttörténeti Parkból a Közlekedési Múzeum leendő helyszínére. A látványos

Mechwart András

Anno Anno

Mechwart Andrásra emlékezünk

Mechwart András gépészmérnök, a magyar ipartörténet egyik legkiemelkedőbb képviselője, a magyarországi villamosipar elindítója. Ki volt ez az ember?

A felújított Aranyvonat

Anno Anno

Volt egyszer egy Aranyvonat

1938. május 31-én különleges vonat indult a Nyugati pályaudvarról Esztergomba, utasainak többsége egyházi személy volt.

Indóház

Anno Anno

A sínbusz és a szupergőzös

Ha a magyar vasút harmincas évekbeli teljesítménye kerül szóba, a leggyakrabban a Kandó-féle villamosmozdony forgalomba állítása jut az eszünkbe. Pedig abban az évtizedben a hagyományos vasúti vontatás területein is csúcsteljesítmények születtek idehaza.

Koronás karszalag

AnnoSzárnyaskerék Anno

A szárnyaskerék titka

Az egyenruhájukon jelvényként, kitűzőként büszkén viselték a vasutasok, járműveken és épületeken hirdette a hovatartozást, vasutas relikviáinkon a mai napig őrizzük.