Történelem Anno

„Roppant próbának tétetett ki"

A Szegedi Vasúti Híd szomorú története.

Jendrassik György

Történelem Anno

Jendrassik György, a dízelmotorok atyja

Nem lehet vita abban, hogy a Ganz egykori munkatársa a hazai vasúti járműgyártás legendája, aki pártfogójához, Kandó Kálmánhoz hasonlóan számos szabadalommal vette ki a részét a hazai vasúti közlekedés korszerűsítése terén.

vasúttörténeti verseny

Történelemvasút Anno

VERSENY - IDÉN 175 ÉVES A MAGYAR VASÚT

A Budapest-Vác vasútvonal megnyitása után 175 évvel egy jubileumi, közös játékra hívjuk kollégáinkat.

Pesti Indóház

Történelem Anno

A pesti vasút „göröngyös” útja az első kapavágástól az első utazásig

Ugyan a történelemkönyvekből a legtöbben csak a Pest-Vác vasútvonal 1846-os átadására emlékeznek, évtizedes munkálatok készítették elő az első hazai gőzös útnak indulását.

Hatvan

HatvanÁllomásTörténelem Anno

Vasútállomás Hatvanban

Amióta a vasúti közlekedés létezik, a társaságok célkitűzései közt a gyorsaság és a kényelem a legfontosabbak közé tartozott, a vasúti állomásépületek szerepe is teljesen más volt.

Fortepan

TörténelemSzolnok Anno

Az Alföld nagy rendezője

A Szolnoki vasútállomás története

Ganz Ábrahám

TörténelemForgóváz Anno

Ganz Ábrahám emlékezete

Ganz Ábrahám a vasúti kerekek a sínnel érintkező, gyorsan kopó részeit antimonos kezeléssel igen keményre edzette, ezzel sokszorosára növelve élettartamukat.

Nyugati pályaudvar

NyugatiTörténelem Anno

Csoda a Nagykörúton: Nyugati pályaudvar

Nyugati pályaudvar 1877 óta szolgálja az utasokat, ugyanúgy a főváros egyik legfontosabb vasúti központja, mint 140 évvel ezelőtt.