Történelem Anno

A pesti vasút „göröngyös” útja az első kapavágástól az első utazásig
2021.10.05 13:43

Ugyan a történelemkönyvekből a legtöbben csak a Pest-Vác vasútvonal 1846-os átadására emlékeznek, évtizedes munkálatok készítették elő az első hazai gőzös útnak indulását.

vasúttörténeti verseny

Történelemvasút Anno

VERSENY - IDÉN 175 ÉVES A MAGYAR VASÚT

A Budapest-Vác vasútvonal megnyitása után 175 évvel egy jubileumi, közös játékra hívjuk kollégáinkat.

Hatvan

HatvanÁllomásTörténelem Anno

Vasútállomás Hatvanban

Amióta a vasúti közlekedés létezik, a társaságok célkitűzései közt a gyorsaság és a kényelem a legfontosabbak közé tartozott, a vasúti állomásépületek szerepe is teljesen más volt.

Fortepan

TörténelemSzolnok Anno

Az Alföld nagy rendezője

A Szolnoki vasútállomás története

Ganz Ábrahám

TörténelemForgóváz Anno

Ganz Ábrahám emlékezete

Ganz Ábrahám a vasúti kerekek a sínnel érintkező, gyorsan kopó részeit antimonos kezeléssel igen keményre edzette, ezzel sokszorosára növelve élettartamukat.

Nyugati pályaudvar

NyugatiTörténelem Anno

Csoda a Nagykörúton: Nyugati pályaudvar

Nyugati pályaudvar 1877 óta szolgálja az utasokat, ugyanúgy a főváros egyik legfontosabb vasúti központja, mint 140 évvel ezelőtt.

Sikló

SiklóTörténelem Anno

150 éves a Budavári Sikló

A főváros egyik legnépszerűbb turistalátványossága százötven éves. A Budavári Siklót eredetileg gőzgép hajtotta, de a kocsik külsőre pont úgy néztek ki, mint most.

Mikó Imre

MikóTörténelem Anno

Mikó Imre és a vasút

Mikó Imrét már életében „Erdély Széchenyijeként” emlegettek, és hosszú élete alatt igen változatos módon járult hozzá a magyar kultúrához, történet-, és gazdaságtudományhoz és a közlekedéshez.

Balassagyarmat vasútállomás

Történelem Anno

A balassagyarmati vasutasok hőstette

2019. január 29-én volt 100 éve annak, hogy Balassagyarmat lakossága a cseheket kiűzte.