Újraindult a Corona InterCity Brassóba

Corona IC nemzetközi személyszállítás Hírvonal

2020.07.02 13:13
szerző: MÁV KIG

Július elsejétől számos környező országgal újraindult a nemzetközi vasúti közlekedés. 105 nap után először, június 1-jén 17:35-kor újra elindult a Keleti pályaudvarról Nagyváradon, Kolozsváron, Csíkszeredán át Brassóba a Székelyföld és Magyarország között átszállásmentes és biztonságos utazási lehetőséget kínáló Corona InterCity is. A vonatban a járványhelyzet előtti állapothoz képest újabb, felújított CAF fekvőhelyes kocsi és CAF hálókocsi közlekedik Budapest és Brassó között, Székelyföldön keresztül. Erdélyben Nagyvárad és Kolozsvár mellett a Székelyföld több magyarlakta települését is érinti – Gyergyószentmiklós, Csíkszereda, Tusnádfürdő és Sepsiszentgyörgy útirányon éri el Brassót.

 

Image
Corona IC

 

A több évtizede közlekedő, mára már tradicionálissá vált Corona InterCity vonatpár közlekedtetése a MÁV-START számára alapvető fontosággal bír, a vonat szolgáltatásainak fejlesztése az utas-elégedettség javításán, valamint a vonzó eljutási alternatíva nyújtásán túl nemzetpolitikai szempontból is fontos. A Corona InterCity, Brassó régi, latin elnevezéséről kapta nevét, Nagyvárad és Kolozsvár mellett a Székelyföld több magyarlakta települését is érinti (Gyergyószentmiklós, Csíkszereda, Tusnádfürdő és Sepsiszentgyörgy), így a határon túli magyarság és az odalátogató rokonság körében keresett és jelentős számban igénybe vett járatról van szó. A járat Magyarországon csak Szolnok, Törökszentmiklós, Kisújszállás, Karcag, Püspökladány, Báránd, Sáp, Berettyóújfalu, Mezőpeterd és Biharkeresztes állomásokon áll meg.

 

A járványügyi korlátozások feloldásával az IC 2020. július 1-jén, szerdán indult először Brassó irányába, majd Székelyföldről július 3-án, pénteken érkezik vissza Budapestre.

 

A Corona InterCity folyamatos fejlesztéseinek köszönhetően a vonatban az eddiginél korszerűbb, légkondicionált hálókocsik közlekednek, és mostantól a fekvőhelyes kocsik is felújított, légkondicionált járművek. Ezek konnektorokkal és zárt WC-vel is rendelkeznek, a modernebb fékrendszer miatt pedig a járművek lényegesen csendesebben haladnak. 2020 végére pedig a Corona IC teljes MÁV-START állományú és kívül-belül megújult ülő-, fekvőhelyes, háló- és étkezőkocsiból álló szerelvény szolgálja az utazók magas szintű kényelmét.

A vonatra a megszokott módon a normál díjszabású, helybiztosítást nem tartalmazó jegyek mellett kedvezményes árú SparNight menetjegyek is válthatók, a biztonságos utazás érdekében azonban a 6 ágyas fekvőhelyes fülkébe való foglalás nem lehetséges. Az arcot eltakaró maszk, sál vagy kendő viselése Magyarországon – és Romániában is – a kormányrendeleteknek megfelelően továbbra is kötelező.

 

A megújult Utasellátó első intézkedései között szerepelt a járaton a szolgáltatási színvonal növelése, ennek keretében a felszállás után elérhető üdvözlőcsomag és a jegyárban foglalt reggeli, valamint a büfékínálat teljesen megújult.

 

A vonat utasai számára a fedélzeti büfékben közel 40 féle étel és italféleség érhető el. A háló- és fekvőhelyes kocsikban is könnyedén szervírozható és elfogyasztható, adalékmentes készételek 1690 forintos áron vásárolhatók meg, e mellett instant levesek is kaphatók 345 forintért, míg a dobozos Soproni sör 490 forintba kerül.

A fejlesztések részeként a MÁV 90 vasútállomáson vagy megállóhelyen már feltünteti a magyar helységneveket is az utastájékoztató eszközein. A tavaly nyár végi bevezetés óta 7600-nál is több olyan vonat közlekedett, amin a határon túli helységnevek magyar nyelven is olvashatók, hallhatók voltak. Ezeknek köszönhetően másfélmillió nemzetközi utas találkozott az állomásokon és vonatokon a magyar nyelvű helységnevekkel. A Corona InterCity útvonalán nappal közlekedő Hargita IC egyelőre nem közlekedik, újraindítása a nyári szezon végét követően várható.

Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója a Facebookon élőben indította útjára az első, újraindult Corona IC-t. A videó ezen a linken tekinthető meg.

 

corona ic