Észak-Magyarország közelebb kerül a fővároshoz

menetrend Hírvonal

2020.10.21 15:06
szerző: MÁV-KIG

Október 25-től Észak-Magyarországot és Észak-Alföldet érintő utasbarát és sűrűbb menetrendet vezet be a MÁV-START.  A hatvani és a debreceni fővonalak felújítása jelentős menetrendi fejlesztéseket tesz lehetővé, melynek előnyeit Eger és Sátoraljaújhely térségében, valamint Püspökladány és Debrecen között is érezhetik a vasúti közlekedést választók.

 Eger és Budapest között óránként indulnak interrégiós járatok modern, alacsonypadlós FLIRT motorvonatokkal, melyekre gyorsvonati pótjegyet sem kell váltani. Ezáltal Eger és a főváros között történő utazás esetében átlagosan mintegy tíz százalékkal csökken a jegyár, a sátoraljaújhelyi vonatok esetében 410 forint marad az utasok zsebében. Ezen a szakaszon a 65 éven felüliek és a 6 év alatti gyerekek ingyen utazhatnak. Sátoraljaújhely és Budapest között napi egy új, közvetlen InterCity vonatpár közlekedik – csaknem egy órával csökkentve a jelenlegi leggyorsabb menetidőt. Püspökladány és Debrecen között sűrűbben, 15, illetve 30 percenként indulnak a vonatok a reggeli csúcsidőben.

Szeptember végétől több, főként nyugat-dunántúli városokat és a Dél-Balatont érintő vonalon új menetrend és olcsóbb tarifa lépett életbe. Sűrűbb és kedvezőbb árú kínálatot nyújt a vasúttársaság Székesfehérvár, Veszprém, Szombathely, Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Keszthely felé és a Balaton déli partján. A gyorsvonati pótjegy eltörlésével az érintett viszonylatokon átlagosan 10 százalékkal olcsóbbá vált az utazás, és egyszerűbb lett a jegyváltás. Négy vonalon az IC-kocsik a pót- és helyjegy helyett egységesen 300 forintos helyjeggyel vehetők igénybe. Hasonló folyamat teszi tervezhetőbbé, olcsóbbá és vonzóbbá a vasúti közlekedést Észak-Magyarország és Budapest között, az Észak-Alföld térségében Püspökladány és Debrecen között.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kiemelte, hogy a Székesfehérvár felé szeptemberben megkezdett kínálatbővítés és költségcsökkentés most vasárnaptól a keleti országrészben folytatódik. A Rákos-Hatvan vonalszakasz fejlesztésének eddigi eredményeire építve óránkénti közvetlen vasúti eljutási lehetőség terem Eger, Hatvan, Gödöllő és a főváros között légkondicionált, alacsonypadlós járművekkel. Az InterRégió vonatokon gyorsvonati pótjegy nélkül, a 2010 óta érdemben nem emelkedett alaptarifák megfizetésével lehet majd utazni. A szakminisztérium a vidéki nagyvárosok elővárosi forgalmában is kiemelt szerepet szán a vasútnak, ennek megfelelően Püspökladány és Debrecen között a reggeli csúcsidőben sűrűbb, ütemes közlekedést vezetnek be. A hazai közlekedésfejlesztési erőfeszítések középpontjában a következő 10-15 évben egyértelműen a vasút áll majd. A kormány a nyár végén összesen 32 milliárd forintot biztosított húsz kötött pályás fejlesztés előkészítéséhez, tervezéséhez. Egyebek mellett elkészülhetnek a Hatvan-Füzesabony vonal és a kapcsolódó ráhordó vonalak fejlesztésének, a Debrecen-Nyíregyháza szakasz korszerűsítésének tervei is.

Image

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hozzátette, hogy az alig három hete bevezetett dunántúli menetrendi intézkedéseket követően október 18-ig több mint 30 ezer 300 forintos helyjegyet értékesített a vasútvállalat. A jegyek közel felét (47,7%-át) online (interneten vagy a MÁV app-ból) vásárolták, a pénztári jegyváltások aránya 31%, a jegyek ötödét pedig automatákból vették. Gőzerővel haladunk tovább, ígéretünknek megfelelően fokozatosan kiterjesztjük a vasúti utazást tervezhetőbbé, olcsóbbá és ezáltal versenyképesebbé tevő intézkedéseinket az ország más régióira is. Az intézkedéssel a Dunától keletre eső országrészben is nő a vasút gerinchálózati szerepe, a következő lépcsőben pedig további intézkedésekkel kialakítják az autóbuszközlekedés vasúthoz csatlakozó, ráhordó menetrendjeit is az észak-magyarországi és észak-alföldi térségekben.

Image