Volánbusz Fejlesztések

Folytatja jármű-fiatalítási programját a Volánbusz
2021.04.29 11:04
szerző: Volánbusz

Újabb két közbeszerzési eljárást írt ki összesen 79+8 új autóbusz beszerzésére a Volánbusz járműflottájának egy részét biztosító Volán Buszpark. Az eljárások eredményessége esetén várhatóan az év végétől normál padlós, kéttengelyes, szóló kivitelű (nem csuklós), légkondicionáló berendezéssel ellátott, környezetkímélő, EURO-6-os dízelmotorral felszerelt járművek biztosítják a kényelmes és biztonságos helyközi utazást a Volánbusz kötelékében.

A flottakezelő társaság az eljárás első részében 50+5 darab elővárosi jellegű, legalább 210 kW (286 LE) teljesítményű járműre, míg a második részben 29+3 darab klasszikus, távolsági helyközi forgalmat kiszolgáló, minimum 200 kW-os (268 LE) autóbuszra várja a pályázatokat. A járműveknek az első rész esetében minimum 80, a másodikban 75 férőhellyel kell rendelkezniük, az elővárosi autóbuszoknál legalább 51, míg a hosszabb útvonalakon közlekedőknél minimum 55 ülőhely az elvárás. Az elektronikus utastájékoztatási és kamerarendszer szintén alapkövetelmény. A poggyásztér mérete a távolsági jellegű járművekben legalább 6, a rövidebb távon közlekedőkben 4,5 m3 kell legyen. A még komfortosabb utazás érdekében az autóbuszok mindegyikén dönthető kivitelű, szivacsozással ellátott, szövetborítású, magas támlájú, karfás üléseket kell kialakítani. A minél kevesebb károsanyag kibocsátásával járó, hatékony és biztonságos üzemeltetés érdekében a járműveket legalább az EURO-6-os előírásoknak megfelelő dízelmotorral kell felszerelni. Az új buszok legkorábban 2021 végén állhatnak forgalomba a társaságnál.

A Volánbusz jármű-fiatalítási programjának keretében 2018 ősze és 2020 decembere között 866 új és újszerű autóbusz állt forgalomba a közlekedési vállalatnál és jogelőd társaságainál. A MÁV-Volán-csoport idén tovább folytatja a flotta dinamikus megújítását: 2021-re összesen 827 helyközi autóbusz beszerzését tervezi.  A vasúti és az autóbuszos közszolgáltatás integrációja lehetőséget teremt arra, hogy az egyesített erőforrásokkal, a jövőben egységessé váló menetrend és jegyrendszer révén a közösségi közlekedés kiszámítható, biztonságos és környezetkímélő alternatívát nyújtson az egyéni közlekedéssel szemben.