Egészség Életmód

Erősítsük immunrendszerünket!
2021.11.25 09:20
szerző: Volánbusz

Az egészséges életmódra való átállás – ha folyamatosan szem előtt tartjuk egészségünk megőrzését – egy életre szól. Fontos azonban, hogy mindig figyeljünk a változásokra; a kor előrehaladtával például lassul az anyagcsere, a szervezet kevésbé terhelhető; de ugyanígy fontos az évszakok változása is, hiszen más testünk tápanyagigénye télen, mint nyáron.

Ősszel és télen kevesebb a fény, rövidebbek a nappalok, és a hideg, csapadékos időjárás is kedvez a betegségek terjedésének, ezért kiemelt figyelmet kell fordítanunk az immunrendszer erősítésére, a C-, illetve D-vitamin pótlására. Ilyenkor kevesebb a friss, időszakos zöldség, gyümölcs, de ez nem jelenti azt, hogy ne kellene ugyanúgy sok zöldséget, gyümölcsöt fogyasztani. A világ másik feléről importált, gyakran ízetlen, „mű” gyümölcsök és zöldségek helyett érdemesebb inkább finom savanyúságokat, mirelit zöldségeket, gyümölcsöket, befőtteket vagy konzerveket fogyasztani. Igaz, a feldolgozott termékek tápanyag- és vitamintartalma némileg alacsonyabb a frisshez képest, de a szezonban betakarított, érett alapanyagokból készülnek, ezért kiváló alternatívát jelenthetnek.

Ne felejtsük, hogy a súlyfelesleg is gyengíti az immunrendszert, hiszen szervezetünknek pluszterhet kell cipelni! Ne kényelmesedjünk el ebben az időszakban se! A közelgő ünnepek nem jelenthetnek kifogást, muszáj odafigyelnünk egészségünk megőrzésére: megfelelően táplálkoznunk és rendszeresen mozognunk. A rosszkedvre is hajlamosabbak vagyunk ilyekor, ezért is fontos, hogy ne mondjunk le a kirándulásokról, a szabad levegőn való mozgásról. Az edzettebbek a kocogást is választhatják, ebben segítséget nyújtanak az ingyenes edzéstervek, melyek az interneten könnyen elérhetőek. Ne halogassuk a dolgot az újévi fogadalomig, kezdjünk bele minél előbb! Ha éppen kedvezőtlen az időjárás, és a négy fal közé szorultunk, akkor sem csak a kanapén ülve lehet eltölteni az értékes szabadidőt. Kezdjünk el otthon mozogni, jógázni, tornázni, erősíteni; szánjunk rá időt heti két-három alkalommal! A saját testsúlyos gyakorlatokkal – például guggolással, kitöréssel, hasizomgyakorlatokkal – kiválóan karbantarthatjuk szervezetünket.